Är det de här vi kallar livet?

Är det de här vi kallar livet?
Dom fest tillfällena som ska va allra bäst så som valborg?
Men sumera vad som händer på dom här underbara kvällarna då? Det är klart att det finns alltid folk som har bra tider på valborg. Men min erfarenhet av valborg är att den antingen slutar med bråk eller att någon blir riktigt full.
Den här kvällen så som nyårsafton slutar väldigt ofta med dåliga erfarenheter.
Mina tankar rör sig kring två saker, för det första varför firar man ens en sån jävla skit dag som valborg då? När man vet att folk bara går ut och blir löjligt fulla och börjar bråka eller hamna på maria ungdom eller något liknande?
Den andra tanken är VARFÖR måste man just ut på valborg, hur blev det den hära supar helgen som är på allas läppar.
Varför måste man ha de här måste i luften att på just valborg måste man ut och göra något?
Samma sak med nyår det är liksom två obligatoriska helger att festa på varför är det så?
Jag vet inte vad jag har för anledning att kämpa vidare allt blir bara hårdare och hårdare, vänner försvinner saker förstörs på dagar som valborg.
På toppen av det så har vi allt med "miljö förstöringen" liksom som jag ser det så finns det ingen anledning att fortsätta det är bara liksom bara lägga sig ner och dö?
När kommer den här lyckan som gör det värt att leva ett liv som inte gör det till en kamp eller en plåga.
När ska jag hitta dom tillfällena där vi tänker "det här är livet" när jag känner mig lyckligt lottad av att va del av vi kallar livet, och inse vilken förmån det är.
När ska jag finna min livsglöd?
För just nu känns det som jag kan dö i morgon och va nöjd med det som att jag inte går miste om något.
Snälla någon ge mig något som jag kan kämpa för som jag absolut inte vill förlora, något jag kunde göra vad som helst för att överleva för så jag bara kunde få ha den saken!

Kommentarer
Postat av: lisa

fyfan va seriööööööööööööööööst å tråkigt

2008-05-03 @ 20:46:16
Postat av: aa

hej lisa jag är oseriös ska vi knulla?

2008-05-15 @ 15:55:28
Postat av: Anonym

fyfan va seriööööööööööööööööst å kul









(tummen upp)

2008-09-10 @ 18:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0