Är utseendet de viktigaste?

Det här är en text och en fråga till dom personera som kan tänkas glimta lite i min blogg då och då. Skulle uppskatta om ni svara med en komentar på det här inlägget.
Tjejer vänd bara på det och tänk att ni börjar prata med en kille isället.
Folk säger ofta, en snygg person med en dålig personlighet är ingen snygg person. Dom kan också säga personligheten är det viktigaste i ett förhållande utan en bra personlighet så kan det aldrig bli bra.
Vissa säger utseendet är knappt viktigt det behöver bara fånga min uppmärksamhet. Men allvarligt knappt viktigt? Det behöver bara fånga min uppmärksamhet? Jaha så om det inte gör det så blir det ingenting av det hela?
Då är ju utseende mer än "knappt viktigt" jag menar då är utseende det viktigaste av allt? För då är det ju det som ger personen en chans att ens få lära känna dig?
Tänk dig den här situationen, du börjar prata med någon på internet (skit i bakrunden till varför du gör det.) i alla fall. Du pratar med den här personen på internet ett tag, du tycker att hon är den mest underbara människan du har pratat med. Folk säger att man inte kan få känslor på internet men du skiter i det för du börjar verkligen känna något för den här tjejen. (Det där med att man inte kan få känslor på internet är sant till viss del, för det som händer är att du får en bild av en person och det är den bilden du faller för).
Du får hennes nummer och ringer henne, du hör hennes röst och nu är du ännu säkrare på att det är en tjej och du faller ännu mer.
Du dig för att träffa den här tjejen i kommande helg och du kan knappt berga dig.
Om den här tjejen hade vart skit söt, skit snygg eller bara extremt vacker så skulle du verkligen dö för den här tjejen. Du skulle bli så löjligt kär i den här tjejen så det finns inte.
Men om tjejen va ful, tjock eller kanske både och så skulle du nog rygga tillbaka va med henne ett tag och sen gå hem, och kanske ta bort henne från msn eller kanske ha kvar henne som kompis.
Har jag rätt? I sånna fall varför skulle du inte gilla henne om hon va ful?
Eller har jag fel skulle du falla för hennes personlighet och inte utseende?

Kommentarer
Postat av: Nattielu

Du har rätt när det gäller utseendet. Tycker man att personen inte är attraktiv i verkligheten så ryggar man, för tyvärr i dagens läge så går dem flesta efter utseendet. Jag ser på båda sidor, killen ska ha en personlighet som jag gillar,, jag ska tycka att han ser bra ut sen struntar jag i vad andra tycker för det är ju ändå jag som gillar honom, i det fallet är det så att utsidan ger insidan en chans så e det bara, känner man inte personen så e det utseendet man kollar efter. så när man säger att "jag kollar bara på personligheten" så stämmer det till viss del, för som sagt utsidan ger insidan en chans

Postat av: A

Ligger i vår natur att vara ytliga....

2008-04-09 @ 00:00:44
Postat av: Olivia

Utseendet ger insidan en chans,
insidan ger utsidan dess glans.

2008-04-13 @ 22:16:33
URL: http://olivijah.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har rätt i allt du skriver för det har hänt samma sak för mig ( jag är en tjej så det var killen som tog mig för utsendet och personligheten) men jag tror inte att man bara bryr sig om personligheten. För om man inte tyckte att hon lr han va snygg hur skulle man då gå fram och börja pratta? så du har rätt dära.

2008-05-23 @ 22:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0