Det svåra är inte finna vad du söker, det svåra är att veta va man vill finna

För mig och kanske för er andra jag vet inte hur ni känner men i alla fall för mig så har jag aldrig haft problem och hitta något om jag vill hitta det.
Eller kanske prestera något om du jag vet vad jag behöver göra för att prestera det.
Som tillexempel om man går i skolan, om man vet vad man ska göra för att få ett högre betyg. Har man bara viljan och orken så fixar du det där betyget enkelt. Men om man går i skolan och får sina betyg och inte är nöjd med dom fast endå inte får veta vad du ska göra för höja dom så kommer du aldrig få bättre betyg.
Det som alla vill finna är ju lycka, enda problemet är att man inte vet vad lycka är i alla fall inte jag. Det är det jag menar med att det svåra är att veta va man vill finna för visst jag vet att jag vill finna lycka men vad är lycka?
Vi söker ofta svar i det vi inte vet, har du inte varit kär och haft någon som varit kär i dig så tror vi att det är lösningen.
För vissa kanske kärlek är lösningen men det vet man inte förän man vart där så därför kan inte jag säga om det är rätt eller fel. Jag skulle gärna vilja veta någon dag men bara gud vet om den dagen kommer.
Det är en ekvation i livets skola livet nu + X = lycka på något sätt måste man få reda på det där X'et och jag vet verkligen inte hur jag ska göra skulle jag veta vad X va hade jag funnit det i mrn men jag vet inte vad jag vill finna för jag vet inte vad X är

Kommentarer
Postat av: Becca

jag avgudar verkligen dig, allt du skriver och alla dina åsikter får mig att må bra, och att jag verklgen tänker efter... Gogogo Oskar

2008-04-28 @ 19:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0