En perfektion måste innehålla fel.

Varför säger folk att ordet eller tillståndet perfektion inte finns?
Man säger att en människa inte kan vara perfekt, visst det är klart om man ska ha perfekt storlek på börst, perfekt blont hår och så vidare så finns inte perfektion.
Men tänk efter är det verkligen perfektion med dom tjejerna som poserar i cafe, slitz m.m.? För personligen tycker jag att dom är för onaturliga för att va perfekta, nästan lite snudd på äckligt. I mina ögon kan bara perfektion uppnås av något naturligt. Lyssna noga nu perfektion kan bara uppnås av en tjej SOM HAR FEL på sig för perfektionen är ju inte mänsklig om hon är fel fri.
Men det som kan bli mest perfekt är en personlighet och samma sak här så måste den innehålla fel, för annars är det helt ärligt något som är fel.
Det som är perfektionen är hur en person kan få en annan person att känna, hur den kan få och sväva på moln osv hur långt ner på botten du har skrapat. Att få en person att snudda himmelriket och gett någon en anledning att leva kom inte och säga att det inte är perfektion.
Anledningen till att perfektioner måste innehålla fel är för det finns inte bra utan dåligt. Ens bra sidor kan inte bli så fulländade utan att du har fel någonstans så är det bara.
Jag lovar att 9/10 personer vill ha en person som har sina skavanker för det liksom ingår det är normalt.
Så nästa gång du kollar dig själv i spegeln stå inte och tänk "Fan jag har ful mun" för alla har något fel så är det vi är människor och tack och lov för att det är fel på oss alla.
Tänk istället, klart som fan jag har något fult jag är ju normal? Försök lyfta fram dina bra sidor, för att en perfektion måste innehålla fel.

Kommentarer
Postat av: amanda

mycket bra skrivet :) fortsätt så :)

2008-04-15 @ 16:40:55
URL: http://kungamanda.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker de är kul att du tar upp storlek på bröst och blont hår när du pratar om perfektion.

2008-04-16 @ 18:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0