Faith needs something to believe in, but what if you don't have any believe left?

För att ha hopp så måste man ha något att ha hopp om, något man vet inte kommer svika en. Men om svek är det enda man har upplevt så var ska man hitta hoppet någonstans?
Det är som att leva utan kontakt med världen och så säger någon till dig jorden är platt. Kommer du till en annan stad senare säg Stockholm och så säger du till någon där "jorden är platt" då kommer dom tycka att du är dum i huvet men hur ska du som har vetat någon annan veta bättre?
Det är så det börjar kännas lite, man börjar tänka kommer det nånsin ändras? lögner, svek och allt sånt där.
Jag borjar bli som den där killen som tror att jorden är platt för att jag har ju inte sätt bättre? Vart med om den personen som älskar dig för den du är och vill ha dig för att det är du och ingen annan kan ge dig det hon vill?
Jag har sjukt svårt att lita på folk, man har ju sina bra polare liksom men det tog ett tag att börja lita på dom.
Folk måste börja tänka på att man kan inte bara börja ljuga hur som helst för att det formar en person otroligt mycket. Det är nästan det värsta som finns, att anta saker om folk tänka aa men hon kommer bara såra mig eller hon kommer bara ljuga för mig.
Det blir så tillslut endå för tänker du att hon kommer ljuga så kommer hon märka att du inte litar på henne så då kommer du bli sviken.
Kan det inte bara komma någon tjej som förstår att det inte har med hon att göra? Att det är mitt förflutna och förstå varför jag är som jag är?
Kan hon inte bara vara ärlig i allt hon säger och älska mig för den jag är och för att jag är jag?
Kan hon inte ge mig det himmelriket som jag skulle ge till henne varje dag, för att hon är viktigare än någon annan för mig.
Eller är det bara en värld för en drömmare som är formad på det sättet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0