Kan man förklara kärlek?

Kan man förklara kärlek med ord? Eller är kärlek någonting som ser olika ut i andras ögon?
Jag kan ju inte göra något annat än förklara min syn på kärlek.
Kärlek för mig är när en person ger dig något som inte vem som helst kan ge dig. Det kan va sättet den personen får dig att känna när du är med den, det kan va sättet du kan lita på personen men det måste vara något med en personlighet för det är unikt. Du kan inte va kär i något som någon annan kan ge dig tillexempel pengar.
Senare om den här personen fortsätter ge dig detta så att det blir en del av ditt liv och dig som person. Att det är något du inte kan leva utan det är då man börjar älska en person enligt mig.
Anledningen till att man kan sluta va kär eller älska en person är för att personen kan sluta ge dig den här känslan eller ärligheten och då blir den där personen som alla andra igen.
Det folk verkar tro om kärlek är känslan du får när man är lite extra omtyckt av en annan person. Omtyckt kan man ju vara av människor det är därför många hoppar mellan förhållanden för dom tror att det är känslan när man är omtyckt och tycker om personen själv.
Dom har aldrig blivit berörda på det här speciella sättet och hur ska man då veta vad som är kärlek för det är ju ingen som har förklarat vad kärlek är förän nu.
Sjääääälvklart kan jag ha fel i det jag säger för det här kan va min bild av kärlek och bilderna kan ändras från person till person, eller så finns det en annan förklaring. Tänk på att jag säger att det är inte såhär utan det här är en åsikt och inte fakta.

Kommentarer
Postat av: B

jag håller med om den formen av kärlek du talar om men det finns flera aspekter av kärlek som du inte har nämnt, t.ex. syskonkärlek. med syn från ditt perspektiv av kärlek, syskon har väl inte kärlek till varann just för att dom tycker att dom ger varandra något som ingen annan kan

2008-04-26 @ 19:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0