Kärlek vid första ögonkastet

Vem har sagt att kärlek vid första ögonkastet inte finns?
Jag tycker nästan att kärlek vid första ögonkastet är det enda som finns. Ögonen är det som visar vad som finns innuti en person, ögonen är personlighetens fönster.
Dom säger att en bild kan säga mer än tusen ord, jag tycker att en blick säger mycket mer än tusen ord. Jag tycker att man ser i en blick om personen känner sig överlägsen och mycket snyggare än alla andra. Jag tycker man ser i en blick om en person känner sig underlägsen och fulare än alla andra. Jag tycker att man ser i en blick om personen är snäll, omtänksam och varm innuti. Jag tycker man ser om en person är kall, självupptagen och dryg innuti.
En blick kan du inte stryra själv, en blick visar din personlighet och en personlighet kommer du aldrig ifrån. Den visar om du är glad eller ledsen, den visar om du seriös eller oseriös. Den visar helt enkelt ditt inre och ditt inre kommer alltid va som det är du kommer aldrig kunna styra det och det vi inte kan styra det kan vi inte ljuga om.
För en lögn är inte något som kan komma av sig själv en lögn är något vi har tänkt ut något vi styr.
Inte nog med att en blick visar vad den personen som ser på dig har för inre en blick kan också visa dig vad hon ser i dig.
En blick kan ta ditt hjärta med storm, det kan beröra dig mer än vad någon annan komplimang någonsin gjort.
För folk som inte tror på kärlek vid första ögonkastet så säger jag.
Riktig kärlek börjar med kärlek vid första ögonkastet.
277796-2


Kommentarer
Postat av: Louise

Fint skrivet och du har nog rätt fast man inte tänker på det så ofta..
Blickar säger mycket!!
;)

2008-04-09 @ 23:25:52
URL: http://loojjsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0