Medias reklam för homosexualitet

Jag läste för någon timme eller två sen att "Magnus Betnér talar ut" (stavas hans namn så? Aja skit samma), i alla fall så stog det i artikeln att han va bisexuell. Och han hade själv sagt att det bara va en slump att han träffade en tjej som han har haft ett förhållande med sedan 3 år tillbaka med. Han sa att han lika gärna kunde ha sex med killar och att alla nog va bisexuella bara man tänkte på det. Jag har aldrig tyckt att det har vart fel att va homosexuell och har aldrig haft något emot dom, men jag kan däremot säga att det inte är normalt och att det aldrig kommer va normalt så länge det finns större andel heterosexuella personer. För att ordet normal står inte för om det är rätt eller fel, ordet står för normen alltså vad som är störst andel och det är större andel hetro personer än homosexuella. Jag tror att många personer som är "bi" i dagens samhälle i själva verket inte är det utan att det är mer av vad dom har läst i tidningarna och tänk "aa men det är ju normalt att av homosexuell" och efter ett tag kännt en attraktion mot deras egna kön. Jag tror det är mer en inbildning för att jag tror att om man är homosexuell så ska det dra naturligt och inte genom att man går och tänker på det för att de står i media överallt. Det har blivit lite av ett mode att va bi eller homosexuell typ som ett grupptryck att nu är det så många som är det så jag är nog också lite bi av mig. Sen tror jag definitivt att det finns många personer som verkligen är bi eller homo, men jag tror många är formade av media.

Kommentarer
Postat av: ullis

jaa kanske det ? kolla in min blogg =)

2008-08-27 @ 23:10:25
URL: http://ulley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0