Händelser kan skada dig, men låt dom aldrig förstöra dig

Då sitter vi här igen, skriver i en blogg som inte har allt för många läsare ... men men vad spelar det för roll jag får i alla fall skriva ner vad jag tänker och tycker och en del personer tar del av det.
Min blogg som ni kanske redan vet handlar om livet i sin helhet. 
Livet bjuder på många roliga, sorgliga, svåra, lätta och allmänt jobbiga situationer som gör ett stort avtryck på vår vardag.

Vissa händelser är så jobbiga att dom kan förändra hela din bild av vad som gör livet värt att leva, så som kärlek, krossade förhoppningar eller känslan av att misslyckas.

Jag tror personligen att just känslan av att misslyckas att inte räcka till är den värsta känslan man kan ge en person.
Det kanske låter en aning okänsligt men ett dödsfall är inte ens eget fel och därför kan man inte göra någonting åt det.
Däremot så är känslan av ett misslyckande något som vilar helt på ens egna axlar och det får en att känna sig otillräcklig.

Misslyckanden finns på grund av att vi har krav i livet, krav som vi måste klara för att känna oss tillfredsställda.
Klarar vi inte av dom här målen så känner vi oss fruktansvärt obetydliga, som om vi inte har någonting att ge världen.

Det sjukaste med krav är att vi oftast inte sätter dom själva, utan vi är så beroende av att bli bekräftade av vårat umgänge så vi gör bekräftelsen till våra krav.
Vi har en så sjuk bild av vad som är accepterat så att vi måste leva efter den bilden vi har, om vi inte gör de så har vi misslyckas. 
Vi måste sluta sätta så höga krav på oss själva för vi kan inte klara allt och vi måste börja acceptera det.

Man brukar säga att för att kunna bli älskad så måste man kunna älska sig själv och det är väldigt sant. Ta er en titt i spegeln och se vad ni har istället för vad ni saknar för att vissa saker kommer slå hårt mot er. Istället för att jämföra med andra och låta händelsen förgöra er, så inse att ni är sämre på vissa saker och bättre på andra.
Lär er att älska den ni verkligen är istället för den ni vill vara.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag kan inte säga annat än "word"! Det ligger så otroligt mycket i det su skriver, jag är nyfiken på hur lyckats införskaffa dig så mycket insikt i en så pass ung ålder?



Btw, jag kikar in på din blogg var och varannan dag... =)

2008-12-16 @ 23:05:34
URL: http://jyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0