The days without a limit will soon be here

Jag sitter här som vanligt i mina lite djupare tankebanor och pratar med folk på msn, fick nyss veta av en kompis att hon ska åka till London och plugga i början på nästa år.
Det fick mig att börja inse ett och annat, jag sitter här och har mindre än ett halv år kvar av min gymnasietid och efter det så kommer jag stå helt på mina egna ben.
Jag kommer inte ha några trådar som binder mig till något längre utan det är bara jag, min nutid och min tanke som bestämmer vad jag ska göra.

Folk säger alltid att "livet börjar efter 50" eller att livet börjar när något annat stort händer i ens liv. Jag är visserligen bara 18 år gammal men jag tycker att om det är någon gång som livet verkligen börjar så är det nu.
Eller de kanske är fel att säga att de börjar just nu, för att folk kanske tar och pluggar vidare efter gymnasiet och då är dom inne i samma bana som innan. Men om man ska definiera det hela så skulle jag säga såhär: livet börjar när det är du själv som har fullständig kontroll över det och ingen eller inget annat.

Känslan jag får känns otroligt mäktig, spännande och underbar för plötsligt har jag fullkomlig kontroll över mitt egna liv och jag kan göra precis vad jag vill. Samtidigt så känner man en liten känsla av rädsla men så är det väll alltid när man kommer inom en tidsram för förändringar.

Jag tror att ett av dom skönaste sakerna med att man går in i ett helt nytt steg av ens liv är att man kan fly ganska rejält från sitt förflutna och starta ett helt nytt liv.
Det är de jag tror många glömmer i den här åldern, många tror att okej min ungdom ser ut såhär och min utbildning såhär lalalala ... och därför ger dom upp.
Ni är bara 19, 20 kanske 21 år gamla. Ni har ett helt liv med möjligheter framför er och snart kommer de komma en tid där ni har total kontroll över vad som kommer hända.
Jag kanske har sagt det här förut men, ge inte upp ert liv nu för det har knappt börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0