Folks uppfattning är bara för skön

Har ni tänkt på hur mycket folk dömmer varann utan att ens känna personen? Jag menar dom kan ha hört något om den här personen eller så kan dom bara träffat personen i nåra minuter och bara skapat en uppfattning. Allt hade vart lätt om man inte hade dömt personer på förhand, verkligen lära känna personen skapa en egen upptning själv.
Jag kommer ihåg när jag kände en tjej å så prata jag med hennes kompis och hon bilda en uppfattning av mig på typ 4 sekunder. Det roliga va att jag bara drev med henne och då tyckte hon att jag va skiit kaxig men vissa bildar sin uppfattning från ingenting.
Det är oftast dom personerna som faller lättast också för att lika lätt som dom har att bygga upp en dålig uppfattning så har dom bygga upp en bra.
Lär bara känna personen istället så blir ju allt mycket lättare!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Känner igen de där, på dig faktiskt, ja har alltid haft en bild av dig som hur kaxig som hellst och bara jobbig, men när jag läser din blogg är de nått helt annat...

2008-02-04 @ 21:24:48
URL: http://beautifulminds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0