Varför läser folk bloggar som ofta inte innehåller något?

Varför är dom mest lästa bloggarna en blogg som en 17 åring skriver om sitt liv och hur den personen lever det?
Jag menar som om man inte vet vad man gör om man är 17 år gammal?
Man börjar växa upp, pluggar, festar, umgås med vänner, handlar kläder och spelar någon sport eller något annat kreativt.
Är det verkligen så intressant och läsa en sån blogg? För helt ärligt när jag läser en sån blogg så tänker jag oftast "jasså oväntat" eller typ "hade dom inte den nya prada parfymen? Jag tror nog världen går under"
Säg vad ni vill om min blogg men jag tycker det bara står saker man redan vet i sånna bloggar.
Men det finns stört stort intresse för speciellt rika tjejer och deras livstil typ som "the hills" och "sweet sixteen" sånna program. Det är ju helt ärligt själslösa program dom får en inte att känna ett dugg man sitter där tom och ba: ahaja men det va ju bra?
Det spelar ju ingen roll vilken serie du tittar på om det är House, Scrubs, Lost, One tree hill, City akuten eller någon annan populär tv serie som går på tv. För det går ut på samma sak med varenda tv serie dom ska få dig att känna dig på något sätt. Scrubs får dig att känna dig glad för det är humor, Lost är spännande när du sitter där spend framför tvn och One tree hill får dig att känna igen dig i ditt eget liv.
Om man har lagt ner lite själ i det man gör och faktist brinner för musiken och inte pengar så vill du ofta säga något med en låt du gör, spelar ingen roll om det är snoop eller westlife dom vill få att tänka på saker som dom själva tänker på även om det helt olika saker.
Det jag vill komma fram till är att jag tycker att det står saker vi redan vet i mer än 9/10 bloggar så varför läser man dom?
För det är ju inte så att dom försöker förmedla och förändra något dom skriver bara om sin dag som vi hur den ser ut om man är 17 år.

Kommentarer
Postat av: madu

Hahah ja sant det är sånna blogga som är tråkiga att läsa ^^,
samma sak med modebloggar meningslösa, tråkiga bloggar..
Men kan inte heller påstå att min är världens bästa heller;D

2008-04-12 @ 22:18:45
URL: http://madu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0