Vart kommer vi sluta?

Jag undrar vart alla kommer sluta, det känns som vart man än vänder sig så blir allt sämre än va det har vart innan.
Nästan varje helg läser man om att nåhon har blivit misshanlad och läser man inte om det så är det en polare som har blivit det.
Betygen bara sjunker och sjunker man sänker sin standard enormt och man kommer till en punkt när man inte vet hur allt ska sluta som nu, kommer jag klara skolan kommer jag ha en framtid och vart kommer jag hamna i så fall.
Vilka vänner kommer man ha kvar och vilka kommer försvinna, för det konstiga är att dom man trodde skulle va kvar en längre tid bara försvann. Många personer är så falska så man inte vet vart man ska ta vägen.
Något som vi kallar hopp försvinner mer och mer för varje dag vi vill inte bli besvikna så vi väljer att inte tro på något för då slipper vi besvikelsen för vi vet hur det kommer gå endå.
Undra vad som förstör livet mest om det är kärleken eller om det är pressen att leverera resultat så som i skolan eller att man ska "ha ett liv" så man måste göra saker för verka någon. Allt är uppbyggt att man ska prestera för om man inte gör något bra då är du ingen, då kan du lika gärna lägga dig ner och dö. Undra om det kommer ändra sig om man får en ny bild av allt får en ny glöd att leva.
Jag ska i alla fall ändra på mig och sluta leka runt med alla tjejer, nån gång så måste man växa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0