Livets paralella världar

Efter av att levt ett annat liv från det jag är van vid i snart två års tid så har man börjat funderat mycket vad som är annorlunda nu mot förr. Som den personen och människan vill jag alltid hitta anledningar till förändringar och problem. Eftersom mitt nya va både och alltså ett probelm och en förändring så va jag självklart inget annat än tvungen att hitta en förklaring.
Hela förändringen började när man böt från grundskolan till gymnasiet, min första lösning på problemet va att byta skola, allting va bra ett tag sen kom man fram till att man va på ruta ett. Nästa förändring va att byta ungänge göra helt andra saker än va jag tidigare gjort men aa det va samma sak där, najs ett tag men sen va man tillbaka på ruta ett.
Nästa förändring va att skaffa någon som brydde sig om en, fanns där för en någon man verkligen betyder något för. Sagt och gjort, jag tror nog ni vet själva vad som hände ... precis det blev bra ett tag men tillbaka på ruta ett. Under kvällen va jag och byggde en trall med en gammal polare till farsan och under den tiden så va allting som det brukade, allting va bra och så. Sen när jag kom tillbaka så va allt som vanligt.
Det va då de slog mig, jag har gått till en annan värld i mitt liv jag lever inte kvar i den världen jag brukade leva i. Det jag gjorde under kvällen va att jag besökte min gamla värld och de va därför allt kändes så bra.
Det enda problemet med att ha kommit fram till frågan om vad som är annorlunda är att de lämnade mig mer frågor, varför böt jag värld? Hur gjorde jag det? Går det att återvända och kommer jag nånsin kunna göra det?
För den här världen har jag inget att förlora i allt som jag kallar livet finns i den andra men den världen är redan förlorad så vad spelar det för roll vad som händer nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0