Våran musiksmak visar vem vi är

Ni kanske tror att det är bara vissa personer som lever efter sin musiksmak och då menar jag emo/fashioncore eller aa va de heter, eller typ personer som har långt hår och lyssnar på rock.
Men det är ett bredare område än så, det visar vem alla är även om det inte syns lika tydligt från person till person.
Kolla på en person som festar mycket, en sån person lyssnar ofta mycket på sån typ av musik liksom som ofta dunkar på klubbar å så. De får ju dom att känna sig sköna liksom samma känsla som dom har när dom är och partar liksom.
En person som e gangsta eller så lyssnar ofta på den typen av musik, för att den musikstilen får dom att känna sig som den dom är och så känner dom ofta igen sig i texterna.
Jag som är en person som är ganska lugn av mig och bara gillar och chilla, jag lyssnar nästan bara på sån musik som får mig lugn.
Man kan säga mycket om en person genom att kolla på deras musiksmak.
Musik handlar igentligen bara om en sak, det är att kunna leverera den känslan du har inom dig när du skriver låten.
Kolla på Per Gessle utmärkt exempel, dom låtarna funkar ju bara på en sommarkväll runt en brasa typ. Det måste va den sommarkänslan han har haft i sig när han skrivit dom här låtarna. Det är ju den känslan vi får när vi lyssnar på honom eller aa i alla fall jag.
Vi lyssnar på musik för att vi vill på ett speciellt sätt, vill känna speciella saker och det är därför musiksmaken visar vem vi är. Den visar vilken känsla vi vill ha genom dagen.

Kommentarer
Postat av: madu

Man ser inte på alla direkt vad dom lyssnar på, jag lyssnar på rock jag varken klär mig som en rockare eller skatare, jag lyssnar på reagge ser inte ut som en som lyssnar på reagge:P haha Helt vanlig person som lyssnar på psyckad musik:P
haha

2008-05-29 @ 20:14:19
URL: http://Madu.blogg.se
Postat av: HANNA

jag har en bred musiksmak men de som känner mig väl kan säga "det här är en låt som hanna skulle gilla". men jag vet inte om det syns på mig haha :p

2008-06-01 @ 21:26:35
URL: http://hannafelicias.blogg.se
Postat av: wiaken

så sant bror ;)

2008-06-03 @ 01:41:32
Postat av: SOPHAJ@playahead



Du säger själv att du är en ganska lugn person av dig, men vad lyssnar du på när du är taggad,ledsen och arg?



Jag tvivlar starkt på att du lyssnar på en "chill" låt när du är arg.



Vi väljer låtar, efter vårt humör.



Låt mig ta ett exempel, när jag dansar tar jag alltid en låt som uttrycker samma känsla som jag dansar "ut". Så är det i vardagslivet med, vi väljer låtar efter vårt humör.



inte sant, eller är jag ute och cyklar?

2008-10-26 @ 17:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0