Varför vissa saker oss till vilka vi är?

Det finns vissa saker som gör oss till vad vi är, eller ja mer vad vi är i andras ögon. Om man tillexempel inte är ute och festar ute på en dag som valborg, midsommar eller nyår så är man ingen.
Om man gör något som anses vara töntigt i andras ögon så är man tydligen tönt. Blir man en dålig människa bara för man inte vill va som alla andra eller?
Det finns vissa saker som har blivit liksom något jag och mina grabbar kallar "the thing to do". Prakt exempel är festande, jag tror helt ärligt att vääääldigt många av dom som festar gäärnet idag hade ratat det totalt om det hade vart töntigt att festa i andras ögon. Men det har ju blivit en sak man bara ska göra, och gör man inte det då är man ju ingen.
Eller en kille som är riktigt bra på fotboll blir värsta grabben alla tycker han är as cool och han lägger liksom 6 timmar om dagen på fotboll.
Medans en person som är riktigt begåvad i matte och lägger 6 timmar på matte är liksom värsta tönten, pluggis eller har inget liv?
Helt ärligt vafan är det för jävla skillnad om man lägger 6 timmar på matte eller fotboll? båda har ju lika mycket liv det spelar ju ingen roll vad dom avsätter tid till.
Sen är det största problemet enligt mig att en person är inte någon för han gör något som är ballt i andras ögon.
En person är någon utifrån hur han behandlar andra människor inget annat.

Kommentarer
Postat av: k

du är fan grym grabben

2008-07-11 @ 22:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0