Alla kör på Facebook

Facebook, aa ni vad är de som är så himla speciellt med facebook? Det är som vilken annan chattsida som helst bara att av någon anledning är det mer accepterat att prata om facebook. Människan är en ganska rolig varelse om man tänker efter för att man skulle kunna sänka en sida som facebook på en dag om man skulle vilja. Människan finns i två olika typer, dom kallas ledare och slavar, ta inte orden ordagrant men de är bevisat att de bara finns två typer av personer och om flera personer av ledarkaraktär skulle gå ut och säga "vi kan inte sitta framför datan och försöka va sociala, vi måste ut i verkligheten igen". Då kan jag nästan lova er att mer än 50% av dom som använder facebook idag hade slutat göra de. Jag vet att framför allt tjejer ofta nämner de här "klart att jag gillar sex, men de är inte allt ett förhållande ska handla om". Det är lite samma sak när de gäller min syn på chattsidor, klart att dom är bra och så när man ska ha tag på folk men är de dom allting ska handla om? Är de bara jag som känner att de är mer eller mindre ett projekt att få ut någon idag, aa tillexempel få någon att komma med och handla eller så aa men då vet inte dom om dom kan de. Det finns ju inte att man kan glida ner till fotbollsplanen varje eftermiddag och så är alla där och man träffas och har roligt som de va förr i tiden. Jag tycker verkligen inte att de är fel att träffa en tjej över internet för jag har insett att för de första är de typ den enda platsen man kan träffa folk på. För att jag går inte i skolan för att ragga på tjejer, jag har inte på fester för att hitta en flickvän och jag går inte ut och handlar för hitta flickvän. Man vill hitta någon under normala vardagsförhållanden som de där nere vid fotbollsplanen. Enda problemet är att fotbollsplanen har flyttats in i datan. För de andra så oavsett om man skulle träffa en tjej i verkligheten så skulle man lära känna henne över internet eller sms endå så då är de inte så stor skillnad. Jag är emot Facebook för att de har blivit en livsstil att va på sådana sidor, de här normala med att bara leva i verkligheten finns inte längre. Jag vill leva i verkligheten och inte i en virtuell värld och inte i någon form av cyberspace. Jag tror att de kan va lite därför vissa mår dåligt i dag för att vi lever knappt i verkligheten längre vi skapar våra världar på internet och lever i dom. Jag vill se mindre Facebook och mer verklighet.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jävligt bra sagt faktiskt =)

2008-11-09 @ 15:28:24
URL: http://ouhff.blogg.se/
Postat av: Julia

i agree :)

2008-11-09 @ 16:04:10
URL: http://juljaas.blogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0