Älska, så mycket mer än bara kärlek

Kärlek är och kommer alltid va någonting som är väldigt svårt att definiera eller i alla fall så har vi gjort de svårt för oss. För att vi tror att varje liten värmande känsla av att gilla en attraktiv person är de vi kallar kärlek. Och egentligen vad vet vi om vad vi kallar kärlek? Man kan ju inte säga att en person inte vet vad kärlek är (ja för dom som har läst min blogg ett tag vet att jag har sagt det) men jag har insett att jag har fel. För hur kan vi veta hur folk känner? Hur vet vi att alla upplever rädsla, glädje och sorg på samma sätt? Det vet vi inte, det går inte att säga hur en annan person känner eftersom vi inte kan känna folk känslor. Det enda jag kan ge er är min tolkning på kärlek, och man lär sig saker under åren vilket gör att åsikter, tankar och tolkningar kan skilja sig från tidigare år. Som jag ser de så har en kärleks saga fyra steg: gilla, förälskelse, kärlek och älska. Jag tror alla vet ungefär hur de "känns". Man börjar helt enkelt med att gilla någon, sen kommer man till stadiet att vilja verkligen ha någon de är en förälskelse, att sedan få någon som vill ha dig lika mycket är en kärlek och då är allt gulli gull och man känner att ord inte räcker till för ens lycka. Sedan kommer de sista och det är ordet älska, jag har själv vart i sitsen när man är sjukligt kär och jag vet själv att jag sa till mitt ex att jag älska henne för aa det fanns inget annat ord som kunde förklara mina känslor. Jag trodde verkligen att jag älskade henne, för de va så jag kände men sen insåg jag att jag bara va enormt kär och jag märkte att när kärleken släppte så släpptes allt och jag märkte att kärleken inte blivit älska. Jag tror nog att alla människor är kära i kärleken att ha någon man är förälskad i som känner lika tillbaka för känslan får en att vara på toppen av världen. Men en sak har jag insett med att älska en person, du kan inte bara vara attraherad av en person och må bra och allt de där. Det måste finnas något mer i det hela, en flickvän som man älskar ska ha allt de du vill ha i en kärlek, gullig, söt, snygg, underbar, snäll, sexig aa spelar ingen roll va man vill ha bara man får de. En person du älskar ska ha allt det där och dom ska också på samma gång vara din bästa vän, den som alltid finns där, den som förstår dig bäst, den som du kan prata med vad som helst om, den som får dig att utvecklas till något bättre helt enkelt din andra halva. När man finner henne tror jag att man kommer inse varför folk kan vilja dela livet med en enda person.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

tkr verkligen om vad du skriver men det skulle vara så jävla mycket enklare att läsa om du stycke indelade lite,

2008-11-04 @ 11:19:50
URL: http://ouhff.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tycker samma sak om styckeindelning...

2008-11-10 @ 22:01:33
URL: http://fedrasmirror.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0