Blodsband måste inte alltid vara ens familj

Det finns människor som har olika tur med vilken familj dom hamnar i. Vissa hamnar i dom bästa familjerna någonsin och vet att dom alltid har allting bakom sig som, ekonomi, stöd och kärlek. Andra kanske inte har ett stöd ekonomiskt men dom har en enorm kärlek att hämta från sin familj. Folk blir ofta deprimerade för att dom växer upp under dåliga familjeförhållanden, inget stöd, ingen bryr sig det har liksom vart en själv sen dag ett i stortsätt. Nu har jag ingen direkt erfarenhet av att ha den känslan så kan inte gå in för mycket på det, jag hade inte vetat vad jag hade pratat om så. Men en sak som jag där emot har är vänner som har växt upp under riktigt taskiga familjeförhållanden och när man hör om de så undrar man verkligen hur sånna föräldrar har blivit föräldrar. Tyvärr så kan vi ju inte välja vilka familjer vi hamnar i, för då hade vissa familjer haft 300 ungar och de funkar inte riktigt heller. Men de jag har lärt mig av mina vänner som har haft det jobbigast är att dom inte sett sin mamma och pappa som en familj. Det är bara ett hem där man sover liksom. Deras riktiga familj är deras vänner, deras grabbar, deras brudar aa jag tror säkert ni förstår. Det fick mig att inse att en familj handlar inte om vems mage du kommer ifrån eller vilket efternamn du bär på. Det är ditt arv och inget mer än så. Din familj är dom som ger dig kärlek, bryr sig och ställer upp för dig som mest, klart att de kan va ens mamma och pappa som gör de men inte nödvändigtvis. Familjen kan vara dina närmsta vänner, dom som gör dig lycklig, säker och finns där för dig. Så om du känner någon gång att du har en dålig familj, kolla på vad du har runt omkring dig, vilka som bryr sig för de är dom som är din riktiga familj.

Kommentarer
Postat av: malin

du är bara förjävla klockren

2008-11-02 @ 01:18:58
URL: http://mmaalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0