Det är bara upp till dig och ingen annan

Hårda tider, brustna drömmar och en raserad framtid aa ibland kan livet verkligen va riktigt förjävligt. Man sitter och undrar vart man kommer sluta, vad som kommer hända i framtiden, frågor som tillexempel "är det här livet?", "när börjar de vi kallar livet?". Jag måste hålla med att ibland har jag frågat mig själv om jag bara är menad för de här eller om jag är menad för något större och ja jag vet att jag har sagt att jag tror på att de finns en mening för alla, men ni vet ju inte va ni är menade för så gör de mesta av situationen? Jag kom och tänka på en sak som stog i mitt ex spegel, det stog: "Det är du som måste göra förändringen du vill se i världen." Tänk efter själva? Det finns ingen annan än er själva som kan avgöra om ni är lyckliga eller inte, det är era liv, era val, eran lycka, eran sorg och ingen annans. Det finns ingen som kan ta er dit ni vill man måste ta stegen till sin dörr själv, det är ingen som kommer bära er dit ni vill. Man måste tjäna ihop sina pengar själv, allting du gör måste du göra sjäv, visst man kanske kan få hjälp ibland men man måste ju endå va delaktig i det man gör. Dom människorna som har tagit sig till dom bästa platserna i världen har kanske haft hjälp, förutsättningar och allt sånt men dom har framför allt haft tro på sig själva och inställning till att komma dit och de är det som har tagit dom dit dom är idag. Världen kanske påverkas av många, samma sak med dit liv men de finns ingen som kan göra dit liv bra åt dig allting ligger i dina egna händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0