Ibland är blod, svett och tårar enda vägen till lycka

Idag för första gången i mitt liv så gick jag ut och drog en seriös jogg, ni vet man har byxorna, skorna och allt de där. Jag har inte vart aktiv på över ett år eller aa i alla fall om man kollar konditionsmässigt så joggen var ju ganska jobbig om vi säger så. Som säkert alla vet som inte vart aktiva och sedan tagit saken i egna händer med att träna själva med joggning så går allting jätte bra i början sen någonstans i slutet så måste man kriga som fan för nå sitt mål. Anledningen till att jag säger de här är inte ett patetiskt försök till att skapa en vanlig blogg där folk skriver om sitt liv (vilket ur min åsikt är helt ointressant men i alla fall). Det är för att under den här joggningen kom jag på en ganska viktig sak som jag, Oskar världens största slacker önskar att jag kommit på tidigare. Vissa saker kan man inte fuska sig igenom eller hitta en genväg så man slipper göra så mycket för att komma till målet. Ibland måste man bara finna sig i att de finns bara en hård, lång och jävligt jobbig väg helt enkelt. Vissa fighter är man bara tvungen att ta för att bli lycklig, tillexempel kärlek de finns svek de finns dåliga förhållanden de finns helt enkelt dåliga saker. Enligt mig är de bra med dom dåliga kärlekserfarenheterna för det är dom som bygger upp din syn på kärlek och vet vad du vill ha i ett lyckat förhållande senare i livet. Håller du bara kvar din tro så kan jag lova dig att du hittar kärleken någon dag. Det enda problemet är att folk ger upp för tidigt och tror att dom ska kunna hitta kärleken på ett enklare sätt. Det är motgångarna som får oss att utvecklas, göra oss starkare, göra oss till den vi är. Ibland är livet jobbigt men de lönar sig att fortsätta kämpa i slutändan.

Kommentarer
Postat av: :)

Love comes to them who belives in it (:

2008-11-04 @ 23:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0