Our lives are storys written in the stars

Alla har någon gång funderat på om vissa saker sker av en mening. Det kan vara att du träffade en flickvän som fick dig att se världen på ett helt nytt sätt eller att du har vart med om en hemsk händelse som kommer sätta prägel på ditt liv för all framtid. Livet formas av relationer och händelser, det är saker som ger dig avtryck på dig och gör dig till vem du är. Frågan är alltså händer saker av en mening eller händer saker rent av bara av slumpen? Det är klart att det är en tolkningsfråga och att de inte finns någon i hela världen som någonsin kommer veta. Det är likadant med religion, de handlar bara om vad man tror på. Jag kan inte sätta ord på det, jag kan inte förklara det, jag kan inte bevisa det, de enda jag kan göra är att själv tro på att vi har ett öde. Folk frågar mig hur jag kan tro det och jag ger dom alltid samma svar, det är som vinden jag kan känna det men jag kan inte se det. Jag har vart med om väldigt jobbiga och hemska saker, saker som folk inte ska behöva uppleva under en livstid men ändå så sker det? Jag har många gånger känt ångest, sorg och aggressioner på grund av denna händelse men efter ett tag så insåg jag att de blir bara jobbigt om jag vänder de emot mig. När jag började inse att jag inte kan fly från vem jag var/är så insåg jag att de här är en del av mig och därför ska jag låta de va en del av mig. Enda sen den dagen blev allting mycket lättare i mitt liv, händelsen var en del av mig och mitt liv och därför slutade jag se de som något dåligt och de gjorde att jag mådde mycket bättre. Till en början i mitt liv tänkte jag i stort sätt varje dag på varför hände de här mig? Varför hade jag oturen att få bära med mig de hära hela livet? Varför kunde inte jag bara få ha ett normalt liv? Nu när jag har en annan inställning så känner jag att de här hände mig för att jag skulle kunna ta mig igenom det och bli en bra person ändå. För dåliga saker måste inträffa och jag blev vald att födas som jag gjorde. Idag är jag glad att allting blev som de blev eftersom annars hade jag aldrig varit den personen jag är idag, vem vet vem jag hade varit? Om jag ens hade haft sånna här insikter som jag har nu. Jag tror att historien om våra liv finns skriven i stjärnorna och eftersom vi inte kan läsa dom så vet ingen hur det blir.

Kommentarer
Postat av: J

Jag kan inte låta bli att förundras över hur du skriver och formulerar dig. Du kan verkligen skriva inlevelsefullt! Du är ju uppenbarligen fortfarande väldigt ung, och att vara så pass ung med en sådan insikt är väldigt ovanligt. Det är en gåva, ta hand om den!

2008-11-13 @ 00:05:58
Postat av: Julia

What doesn't kill you makes you stronger. Eller?

2008-11-13 @ 14:28:09
URL: http://juljaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0