There is greatness in us all

Det kanske inte många som tror det, men jag gör det, jag kan säga att jag är nästan helt säker på att det finns någonting bra inom oss alla. Även dom personerna som ser ut att vara helt förlorade för om världen tror jag har någonting bra att kunna ge omvärlden. Det handlar bara om en sak och det är att någon person ska visa dig att du har någonting att ge världen. Tänk efter själva, fotbollsspelare har något att visa världen för att de va någon som såg deras talang i ung ålder. Andra kanske inte har så självklara talanger som ett fotbollsproffs eller en sångare men jag lovar er att dom är bra på någonting. Det gäller bara att de finns någon ska se vad dom är bra på. Tillexempel om en person är med i idol och kanske inte har vad som krävs enligt juryn så skickar dom hem honom, men sen så kan de va någon annan producent som har sett någonting bra i han och gör han till en stor artist. Vissa människor är så fokuserade på att se en sak som man inte har de så duger man inte, dom andra sakerna du har inom dig tittar dom bara på dom ser dom inte. Det underbara med mänskligheten är att ingen är den andra lik och de betyder också att de en person ser i dig kan skiljas helt från vad hennes kompis ser i dig. Hur ofta har de inte hänt att de finns någon som har gillat dig fast du inte har sett någonting i henne så du skiter i henne. Senare har din kompis blivit tillsammans med henne och så ser du en helt ny sida av henne som din kompis såg från början och de gör att du vill ha henne. Det är precis de allting handlar om vissa människor ser saker i oss som ingen annan har sett tidigare, det är precis därför storhet finns inom oss vi behöver bara rätt person för att visa det. Jag vet inte hur många av er som har sett filmen a walk to remember i alla fall så handlar det om en badboy och en prästdotter. Hon ser någonting stort i honom och det hon gör är att hon tar fram det. Många lever liv som dom inte behöver göra tillexempel så har jag en kompis som jag aldrig trodde skulle bli kär eller ens ha en flickvän. En dag så kom det någon som såg någonting stort i han och hon fick fram en helt ny person i han. Någonting som jag, hans bästa vän hade tvivlat på att det fanns inom honom. Det fick mig att inse att storhet finns inom oss alla, vi behöver bara någon som får oss att se det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0