Tjejers bild av kärlek

Det här inlägget skriver jag i syfte för att jag vill veta om jag har rätt eller fel och om jag har fel så visst såga mig totalt, MEN jag vill veta hur den verkligen ser ut om jag sitter och svamlar om fel saker. Det här inlägget riktar sig också till vad jag har för bild av mängden och inte individen. För mig verkar de mer som att en tjej väljer sin pojkvän mer efter vad omgivningen tycker än vad hennes hjärta tycker. Tänk efter själva lite de måste ju verkligen va så för att om man inte tar en badboy för respekt och status. Det är något jag på sätt och vis kan förstå varför man gör för de är klart är man osäker och behöver bekräftelse av sin omgivning så gör man det. Jag köper inte riktigt argumentet med att han en badboy för spänningens skull, om man nu vill ha spänning så byt umgänge? Gör någonting som är spännande, typ hoppa fallskärm? Den enda riktigt logiska förklaringen som jag kan hitta till att ni går till badboys är för att ni vill bli behandlade dåligt, ni vill jaga för på något skumt sätt så känns de säkrare att man måste veta att man måste jaga än att man inte vet om man har han eller måste jaga. Sen principen av att saker i små doser slår mycket högre än saker i stora doser, tillexempel varför är julmust så gott? Jo för att man bara kan dricka de på julen (och påsken i och för sig eftersom de är samma skit bara att dom har etikerat om drycken). Det kan va de som är liksom "underbart" med en badboy han behandlar dig som skit i en månad och så är han underbar under en natt någon gång ibland och de lever ni på. Players, jadu de kan jag förstå på sätt och vis för att du har de att du måste jaga han för att du vet att han e player och att han kan sticka när som helst. Men ändå kan han va underbar och få er att tro att ni är tjejen som ändrar hans syn på världen och ni blir lyckliga i alla dar. Nu är de ju inte särskilt trovärdigt men kärlek kan få en och tro på mycket. Det jag där emot inte fattar är varför man ens försöker med en player från början när man vet att redan playade dina fem bästa vänner. Jag har tre förklaringar till varför ni går efter sånna här killar 1. Dom här personerna brukar se bra ut och ha mycket kompisar och så vilket leder till att ni får status bland era vänner och allmänt i folks ögon. 2. Ni gillar att vara underlägsna och gillar att bli trampade på, behandlade som skit och allt sånt eller 3 Ni är allmänt dumma i huvet. Jag kommer säkert få en hel del kritik för de här inlägget men visst jag vill veta eran syn och jag själv som kille kan inte hitta några mer rimliga förklaringar så ge mig rimliga förklaringar ur eran syn punkt. Det här är ingenting ni ska ta personligt utan de är min bild av hur tjejer fungerar just nu, jag känner tjejer som har bra pojkvänner också och är lyckliga men dom är få. Snälla jag vill veta eran åsikt, kommentera!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde lära dig använda stycken, ingen orkar läsa din blogg för att den inte har stycken, texten smälter ihop!

2008-11-19 @ 02:28:38
Postat av: J

Jag tror att det är väldigt psykologiskt. Många tjejer som har en taskig självinsikt och/eller bär på mycket självförakt väljer gärna killar som behandlar en dåligt, av den enkla anledningen att någonstans innerst inne tycker tjejerna i fråga att dom förtjänar det. Det är ju allmänt känt att många tjejer lider av dålig självkänsla och självtillit. Dom vill ha bekräftelse, men inte kärlek. Det är vad jag tror iallafall...

2008-11-19 @ 13:19:24
Postat av: Mikaela

Låter vettigt vad du säger, men det handlar också om vad det är för tjejer, din bild av en tjej kanske är just den för att du ex inte umgåtts med många (ursäkta uttrycket) töntar. Tror det mesta hänger på umgänge även om man inte vill tro att man faller för grupptryck så är det ändå så.

2008-11-19 @ 18:33:23
URL: http://ouhff.blogg.se/
Postat av: barbod

Jag tror att 90% av i princip alla tjejer som kan tänka sig ha ett förhållande vill ha den som ger dom mest social status. Alltså bryr dem sig egentligen inte vem killen är utan vad han är och vad han kan göra dig.



Det börjar väl alltid så, sedan förstår en del att de förtjänar kärlek också och så tar förhållandet slut. Resten är väl bara dumma i huvet om dem inte fattar.

2008-11-19 @ 18:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0