Låtars förmåga att väcka känslor

Jag vet inte om ni har tänkt på det, men vissa låtar har en förmåga att väcka våra känslor. Det är nästan så att man kan tycka att man känner som personen som sjunger. Jag vet inte vad ni tycker om musik men för mig är de allt musik handlar om. Tillexempel när man sitter på bussen och är påväg hem, de börjar mörkna lite och man tar upp mp3n och spelar en låt som man aldrig hört och blir förtrollad av den. Om ni har läst inlägget innan de här så kanske ni förstår att jag har mått bättre i mitt liv. Men i alla fall så satt jag på väg hem på bussen och tänkte på allt som hände i helgen, jag vet inte om personen jag syftar på vet att jag skriver om henne men i alla fall. Jag tänkte att klart de var hårt de som hände och jag saknar våra samtal och allt de för du gjorde mig glad. Just när jag satt ner grävd i mina tankar så kom de en låt på min mp3 som jag aldrig hört på den. Den heter I need you to love me med Barlowgirl och asså jag vene riktigt hur jag ska förklara känslan. Det var som att bara flyga iväg från alla problem och komma till en värld där allt var på något sätt känslolöst fast endå inte. Jag kände någonting men jag kunde inte riktigt placera känslan men jag vet bara att jag mådde bra. För mig är nästan den viktigaste delen i en låt rösten, och jag måste säga att Alyssa Barlows röst kom igen hon skulle kunna få mig på fall vilken dag som helst! HELT KÄR i den rösten och låten sjukligt bra och ja allt är ju bara jävligt bra med den här låten. Man kan ju drömma om att skriva ett sånt här mästerverk själv någon dag men de är en oskriven framtid vem vet någon dag kanske någon skriver ett inlägg om något jag skrivit. länk till låten http://www.youtube.com/watch?v=3ztyHWfcamc

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår verkligen hur du menar, så känner jag oxå. när man känner sig ledsen brukar man oxå lyssna på balader och känslomässiga låtar. och när man är glad så ofta lyssnar man på pigga,mer upp- poppade låtar.

vissa låtar gör så att man känner olika saker på sammagång.

2008-10-24 @ 15:45:25
URL: http://frittzzsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0