Should I stay or run away?

En verklighet så svag, så meningslös att man verkligen inte vet vart man ska ta vägen. Kolla på oss idag vad har vi blivit? Vad har vi för mening, vad har vi för mål och vad är värt att slåss för? Ingenting för att allting saknar syfte. Vi lever i en verklighet som jag blev varnad för när jag va mindre. Jag blev en del av ett liv jag egentligen inte trodde fanns. Ett liv där mottot lyder "We got nothing to fear, 'cause we got nothing to lose" och enligt mig är inte de ett liv att leva. Oavsett om det är en flickvän, en vän, familj eller en karriär så måste man ha något i sitt liv som är värt att slåss för. Man hör ofta "aa men han har inget liv" men snälla definiera ett liv liksom? Vad går de ut på? Den som har mest vänner? Den som är på mest fester? Ett liv för mig är att vara lycklig, och de spelar ingen roll hur man blir lycklig bara man vet att man är de och känner att de ska bli en njutning att gå upp nästkommande morgon. Lycka är när man vet att vad som helst kan hända en dag och man kommer hem till någon eller någonting som alltid oavsett kan få dig att somna lycklig. Jag börjar undra om jag någonsin kommer kunna finna den lyckan i det livet jag lever nu. Jag har inte gjort de på över tre år när man kom upp på gymnasiet och allting blev annorlunda. Då blir frågan, Ska jag stanna eller fly iväg till ett nytt liv?

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej, svara gärna på min fråga i bloggen.

2008-10-23 @ 13:43:15
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0