Where's Batman when you need him?

Jag satt på tåget härom dagen på väg till min flickvän, det är en bit så man hinner gott och väl att sjunka in i sina egna tankar med lite skön musik. I min rastlöshet satt jag och studerade pendeltåg stationerna på den nyrenoverade nynäsbanan. Den är väll cirka en månad gammal skulle jag väll gissa på och måste säga att dom har gjort ett bra jobb med den. Men det sorgliga med den är att de är redan folk som har börjat förstöra den, och jag kan faktiskt inte se någon mening med varför man förstör saker? För att det enda man gör är att indirekt förstöra för sig själv. Har man ett så dåligt liv så man måste göra det dåligt för alla andra eller hur funkar det? Jag kan helt ärligt inte förstå varför man klottrar på en bänk, eller varför man krossar glaset i en busskur för så som jag ser det blir det bara kallare dan den på när vinden kommer från det hållet. jag börjar ärligt fundera på om diktatur är en bättre lösning än ett fritt samhälle. Vi verkar ju inte kunna få det att fungera. Människor verkar behöva vägledning och uppfostran, ha någon som bestämmer för det verkar bli för mycket ansvar som vilar på mänskligheten och de verkar som majoriteten inte klarar av det. Eller mera att vi kanske behöver en sann superhjälte, så som Batman. En person med överflödigt mycket pengar som tycker att världen behöver bli ett bättre ställe för dom som lever efter bokens alla regler. Visst jag skiter i om folk i gäng slåss mot varann, om dom känner att de förgyller deras dag så visst varsågod, men om man går på en oskyldig människa så bör Batman komma. Jag förstår att som ensam människa så kan man inte göra mycket men ändå kom igen det är kanske max 5% som håller på och ställer problem för samhället. Vad hände med dom där 95% då? Ska det va så svårt att bara gå ihop och ta tag i problemen en gång för alla? Kan Batman göra det kan vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0