Fel folk får utrymme i media!

Jag vet inte om ni har sätt det kanske men aftonbladet skriver typ "USA rasar över skönhetsmissens uttalande" eller någon i den stilen. Eftersom det knappt riktiga nyheter på aftonbladet så är det sånna här kallade "nyheter" man får läsa istället. När jag gick in på artikeln så va det en länk till ett videoklipp där man kunde se vad som hände egentligen. Perez Hilton frågade vad den här tjejen tyckte om homoäktenskap och hon svarade att hon ansåg att det inte borde vara tillåtet för att hon är uppfostrad och lärd att ett äktenskap ska vara mellan en man och en kvinna. Själv tyckte jag att det va ett riktigt bra svar eftersom hon svarade ärligt och sa varför hon tyckte det.

Perez Hilton däremot (för att använda aftonbladets fruktansvärt idiotiska ordval men väl omtyckt av deras journalister) RASADE mot detta svar och tyckte att hon va helt dum i huvet. Visst kan jag tycka att det är lite idiotiskt att "rasa" för att någon är uppfostrad med att ett förhållande ska va mellan en man och en kvinna men det är inte det som stör mig. Det som stör mig är VEM FAN ÄR PEREZ HILTON?!

Jag kan inte fatta att en liten gossip boy som ett så jävla värdelöst liv så han måste skriva om vad gör på sin fritid helt plötsligt kan slå igenom och få utrymme i media?
Helt ärligt hur mycket säger inte det om världen? Hur sjukt lågt vi har sjunkit!

Jag har alltid ansett att dom journalister som har fått utrymme i media har det för att dom är upplysande människor. Människor som tar upp saker ingen tänker på, som har bra åsikter och som framför allt ger folket något lärorikt. Är det så illa att människor har så himla bra liv idag så att vi inte behöver bry oss om våra egna liv, så att vi dränker oss i andras olycklighet?
Eller är det så att vi är för svaga för att se vad verkligheten egentligen innebär så att vi försöker skaffa oss en underbar liten värld som egentligen inte existerar?

Något fel är det uppenbarligen på dagens folk och media ser ett högre nyhetsvärde i skvaller en riktiga nyheter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0