Ett av livets största gåtor är löst av .... mig!

Nu kommer den riktiga bomben, den som alla mina trogna läsare har suttit och väntat på dag ut och dag in! Inte för att jag har några återkommande läsare vad jag vet men det hör inte riktigt hit.
Jag har nämnt det förut i denna blogg "vad är meningen med livet" och då så att jag att det är ganska enkelt att lista ut själva lyckan med livet. Lyckan med livet sa jag vilket jag fortfarande står fast vid att det är lycka som är meningen. Den enda grejen jag har gjort är att jag har löst hur man uppnår allting så de vill säga löst meningen med livet.

Ironiskt nog så är det ett så löjligt enkelt svar så jag nästan baxnar av min extremt djupa insikt, för det sägs ju att det är i dom simplaste svaren vi finner dom djupaste insikterna.
Nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre utan nu ska jag då släppa denna bomb som ni säkert ivrigt sitter och väntar på.

Meningen med livet är simpel det handlar helt enkelt om att göra saker som får dig att må bra. Spela fotboll om det ger dig en känsla av frihet, skaffa en flickvän om det får dig att flyga över molnen. Se dagens potential istället för se dess svagheter, anpassa dig så mycket du kan till dom sakerna som man måste göra i livet som skola och jobb.
På fritiden ska man göra det som man absolut mår bäst av och resten av tiden när det gäller dom sakerna som är livsviktiga för överlevnad så ska man göra det bästa av situationen. Det finns alltid något jobb som är bättre än det andra, kan va arbetsuppgifter eller arbetskamrater och det finns alltid någon skola eller klass som är bättre än någon annan om man inte är nöjd.

Det enda man ska passa sig för är att hoppas för mycket på att finna lycka i saker och istället se vad man har och känna efter om man verkligen inte är nöjd. För ofta är man inte missnöjd över att man går i en dålig klass eller att man jobbar på en dålig arbetsplats. Man är helt enkelt inte nöjd med att man aldrig kan vara nöjd som person.Då försöker man finna anledningar till varför man aldrig är nöjd för man inte inser att det inte har med situationerna runt omkring än utan med en själv som person att göra.

Så nu när ni vet hur allting ska gå till så hoppas jag att ni länkar det här inlägget till flera så att många personer i världen kan må bra! Hare så bra!

Kommentarer
Postat av: Becca ♥

sv: haha, jo. det va ett tag sen jag va inne på msn..

2009-08-26 @ 15:56:47
URL: http://undeerbar.blogg.se/
Postat av: Becca ♥

Såklart ! :)

2009-08-31 @ 21:12:12
URL: http://undeerbar.blogg.se/
Postat av: Becca ♥

aw, saknar att prata med dig med!

2009-09-01 @ 12:23:13
URL: http://undeerbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0