Hänga ut sina barn i sin blogg, rätt eller fel?

Sitter här och läser runt lite på framför allt aftonbladet såhär denna extremt tidiga tisdagsmorgon.
Det som är skönt nu i min lilla nya epok av insikter är att dom kommer från saker jag ser, det är inte så att jag tänker ut dom som förr i tiden.
Hur som helst så såg jag att Mr. Schulman hade skrivit ännu ett inlägg om sin dotter? Charlie (jag följer ju inte den bloggen direkt) det va då det slog mig. Är det verkligen rätt att hänga ut sina barns liv i sin blogg som förälder?

När jag tänker tanken själv liksom ba aa hejj här har vi 5000 personer som följer mitt liv och läste om att jag spydde som en gris igår. Jag måste säga att tanken låter inte allt för upphetsande. Tänk om man börjar i skolan när man är liten och så vet alla vem du är för dom har läst din morsas blogg liksom. Hur kul skulle det vara att börja skolan där man inte ens får börja med att göra ett eget intryck för alla redan har ett intryck från bloggen.

Ibland börjar man undra vad folk tänker med för visst ni är era barns föräldrar men bara för ni har ansvaret över det ska inte det betyda att ni ska kränka barnets privatliv.
Personligen så tycker jag att det är fruktansvärt respektlöst som förälder att blogga om sina barns händelser så länge dom inte är mogna nog att fatta ett eget beslut.

Det man som förälder borde tänka på när det gäller beslutet om att hänga ut sina barns liv på internet är vilka konsekvenser det kommer få. Tänk dessutom på att den som kommer få lida mest utav dessa konsekvenser är inte du det är ditt/dina barn.
Men det ni ska framför allt tänka på är om det är rätt att ta ett beslut som kan förändra era barns liv till något värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0