Ibland vinner Goliat över David

Det är precis insikter ska komma, man sitter och kollar på film, är ute och går eller vad som helst och så är det någonting som bara slår dig. 
Jag satt och kolla på en film för jag inte hade så mycket bättre för mig. Det va en ganska vanlig kärleksrulle med happy ending och allt det där. Hur som helst så sa pappan någonting bra i den filmen som slog mig ganska mycket, han sa att ibland vinner Goliat över David, det bara är så men folk väljer bara att inte berätta den historien. 
Man kanske tycker att weij det va väll inte världens grej som han sa där men det är just det de är.

Enda sen barns ben kan jag minnas hur man för höra historier om hur den lille lite mer obetydliga personen reste sig över allt annat och gjorde ett avtryck på världen. Jag kan självklart förstå att dom här historierna har skapats för att ge hopp åt människor under historiens gång. Problemet är bara att får man höra historier för mycket utan mothugg så kan det bli någonting man tror på.

Som t.ex. att jag börjar inse att jag nog aldrig kommer få det livet jag eftersträvar eftersom jag inte var menad det livet. Jag var aldrig den David som besegrade Goliat utan jag va den som blev besegrad och nu när jag inser det så ser jag min framtid på ett nytt sätt.
Det gäller det mesta istället för att bli förstörd för att man misslyckas med något eller man aldrig fick den tjejen man ville ha så ska man inte gräma sig över det. Utan tänk på att genom historien så är det folk som har misslyckats och inte fått den dom vill ha bara att dom historierna är mycket vanligare och inte lika inspirerade som dom månskenshistorierna vi får höra. Så därför blir dom aldrig berättade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0