Mer optimism mindre pessimism

Här sitter jag denna måndag kväll och njuter i fulla drag, för som det säkert inte har undgått någon så leder AIK allsvenskan och haha jag njuter så mycket av att säga det Djurgården ligger på nedflyttnings plats .
Jag som ni kanske har sett genom mina inlägg kanske inte har varit den mest optimistiska personen i mitt liv och framför allt inte dom sensate tre åren.
Det är någonting som jag har börjat ändra på mer och mer nu med tiden som kommer för jag märker att man kan klaga väldigt mycket men det är få saker som blir bättre av det.
Så länge problemen i världen kvarstår så finns det inte så mycket att gräma sig över, som t.ex. vädret det är faktiskt helt meningslöst att klaga på det för vad du än gör så kommer det inte bli som du säger.
För det är någonting jag har börjat inse och det är att man kommer mycket längre på lycka och optimism men bara för man är lycklig så behöver inte det betyda att man kan börja tänka kring saker och så.
Det enda skillnaden är att man inte behöver ta åt sig alla tankar lika mycket, och att man kan sjunka in i andra typer av frågor i livet.

Så från och med idag så ska jag försöka se ljuset i dagen, och det bästa med allt är att hösten kommer nu älskar soliga höst dagar. Det är som man kommer till en annan planet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0