Vikten av en kyss

Jag vet inte hur många av er som har sett filmen "Hitch" i alla fall så säger han att 6 av 10 kvinnor (eller något liknande) tror att den "första kyssen" kommer berätta för dom hur deras förhållande kommer se ut.
Jag såg den filmen för några år sen och då var jag liten och tänkte inte så mycket på kärlek och världen så alltså brydde jag mig inte så mycket om det han sa.

På senare år när jag har börjat tänka mer på det här med världen och kärlek så börjar jag faktiskt inse vad han menar. Kyssen har en stor betydelse i alla sammanhang, utom när man bara ska ha sex för då vill man helt enkelt bara knulla och bryr sig inte mer om det. Men ingen person vill kyssa en person som är dålig på att kyssas, jag vet att många blir rakt av äcklade av personer som inte vet hur man ska kyssas oavsett om det är ett strul på krogen eller om det är någon man är kär i.

Det finns två varianter av en kyss, först har vi den intränande varianten som man tar fram när man drar hem ett fem i tre ragg från krogen. Vissa har en väldigt stor begåvning i den intränade varianten medans andra är helt misslyckade. Jag vet inte vilken typ som är värst att strula med den som slickar dig i hela ansiktet eller den som kväver dig med tungan.
Sen har vi den passionerade kyssen, ni som har vart riktigt kära vet vad jag menar. Problemet är att folk som tänker för mycket på att göra rätt när de gäller kärlek brukar använda sin intränade variant och det är väldigt få människor som är naturligt bra på att kyssas, Det mysiga hånglet med din flickvän blev just en total katastrof där du känner dig så när på äcklad för att människan inte han kontrollera sin tunga.

Kyssen är som allt annat när det gäller kärlek, man ska skita i att tänka på vad man ska göra och bara vara kär och låta hjärtat sköta resten. Om ni nu är menade att vara så kommer era hjärtan funka ihop och finna varandra, ni kommer få eran Törnrosa och hon får sin prins eller hur ni nu vill ha det.
Vikten av en kyss är så otroligt stor speciellt i ett förhållande för de visar om personen låter sitt hjärta leda vägen eller om huvet har störst del.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Det där var kul att höra, tack! ;)



Angående kyssen, håller helt med! En kyss är så speciellt i ett förhållande, annars hade jag och pojkvännen inte klarat av i nästan 3 år tror jag :)

2009-01-09 @ 01:00:00
URL: http://brunettbella.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Heej! :) Kolla gärna mitt senaste inlägg om "Modebloggar" och Wikipedia och bidra med din åsikt! ;)

2009-01-09 @ 01:03:52
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: StefanWeei

Vem som helst kan redigera, men de flesta sidor går tillbaka till den korrekta faktan direkt eftersom det kontrolleras som du säger.



Dock så sågar jag inte på Wikipedia. Jag älskar Wiki och tycker det är en grym källa, det jag skrev i mitt inlägg var att det stör mig när folk försöker använda det för att bevisa något eller använda det i skolarbeten.

2009-01-10 @ 03:12:31
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0