If today was your last day

Det har vart någonting som man sagt i alla tider, "lev livet som att det vorde din sista dag i livet".
Man kan undra hur det skulle se ut om det hade vart en person som hade levt sitt liv på det sättet. Tänk dig att göra allt du alltid velat göra i ditt liv under bara ett fåtal dagar. Skulle man inte tröttna?

Jag tror defentivt att man skulle tröttna på sitt liv om man hela tiden försökte maxa sitt liv och sin vardag, man skulle helt enkelt inte orka. Nu kanske ni tror att jag ska komma med någon pessimistisk syn på livet och dess ordspråk som jag brukar för att jag i allmänhet går emot strömmen, men så är inte fallet den här gången.
Sätt er in i situationen själva, tänk er att i morgon va er absolut sista dag att leva i livet, vad skulle ni göra?
Personligen så tror jag inte att ni skulle göra dom saker ni drömt om, som att hoppa fallskärm och sånt trams. Jag tror att ni hade löst alla problem som tynger er i livet, så som säga förlåt till en gammal vän, att bara förklara för folk hur mycket dom egentligen betytt för er eller att säga till sin livs kärlek hur du egentligen känner för henne.
Jag tror att ni skulle sluta sätta era egna egoistiska behov i första hand som t.ex. hoppa fallskärm och istället få människor i din omgivning att må bra och skapa fred runt omkring dig.

Det är just det de här som jag tror att dessa ord försöker säga oss, att leva livet handlar inte först och främst om att va med om händelser och göra saker som skapar minnen utan det handlar om att få dom människorna runt omkring dig att må bra. När man har gjort det så kan man börja leva livet utifrån minnesvärda händelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0