Why can't life be like the movies?

Här sitter vi allihoppa och lanar för fulla drag. Klart att ni kan tycka att det låter geekigt men man ska göra det man trivs med i livet inte vad andra säger att man bör göra.
Hur som helst så blir det en väldigt massa dötid där man bara sitter och gör ingenting,  lyssnar på musik samt flyger iväg i sina egna tankar.

Jag brukar ofta söka på one tree hill på youtube när jag vill ha lite sköna stämningsfulla låtar att varva ner till. När jag satt och sökte lite kom jag över denna videon http://www.youtube.com/watch?v=XxC9Rr2uueo, den videon fick mig att komma in ett slags "mood". Det kanske skulle va lättare att säga känsla eller humör men aa skitsamma, i alla fall så kände jag mig lite sorgsen över hur mitt liv ser ut. Ni vet den  gamla vanliga visan, inte trött på livet men trött på att "leva livet" samt att vara singel och lite halvkär i kärleken.

Det va då tanken slog mig och visst det kanske inte är världens djupaste upptäckt men varför kan inte livet vara som i filmerna? Klart dom har kärleksproblem men hälldre det än inga alls för att problem löser sig alltid i längden. Det som ger mig mest "ångest"  är att jag har kommit in i ett stadie där jag låst in mig i mig själv nästan rädd för att leva livet, för att jag ser mer "grova" problem med min vardag och liv. Men när man kollar på filmer och sådär så känns det inte som att verkligheten skapar så mycket problem runt karaktärerna. Det är precis så jag vill att mitt liv ska va att det är "lagom" med problem och förmodligen är det "lagom" med problem i mitt liv bara att jag överdriiver problemet vilket gör att jag hindrar mig själv från att leva det.

Kommentarer
Postat av: Jen

Återigen kommer du med en massa kloka tankar, och jag gör som "vanligt" och håller med dig helt och hållet. =)

2009-07-27 @ 19:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0