Det spelar ingen roll hur du finner riktig kärlek, bara du finner den

För varje dag som går så lär jag mig mer och mer att jag förmodligen aldrig kommer kunna lösa gåtan kärlek. Även om jag tror att jag har svaret ena dagen så kommer jag hitta något som visar att mitt svar inte stämmer den andra dagen.
Idag har jag självklart kommit på någonting som säger emot mig själv fast ändå inte helt och hållet, bara till en viss del.

Jag har skrivit i ett tidigare inlägg att man inte kan finna kärleken utan den finner dig och det kan jag säga här och nu att det är fel. Eller ja inte helt och hållet som sagt men jag bör omformulera hela citatet.
Det jag egentligen borde sagt var att man kan inte finna kärleken utan kärleken finner dig, men du måste låta dig själv bli funnen.

Det jag menar med det jag säger är att man kan inte tvinga fram kärleken utan den måste komma av sig själv, men kärleken kan inte bara komma till dig från ingenstans utan du måste ge kärleken en chans att finna dig. Det vill säga att träffa nya tjejer, dejta på krogen, bio, nätet vad som helst.

Nu ska jag komma fram till det jag egentligen skulle skriva om från början.
Det här kan va min egen uppfattning men jag tycker alltid att det har vart lite tabu bland folk att säga att man har träffat sin flickvän via nätet. Jag förstår inte riktigt varför folk säger att man inte kan falla för någon över internet eller ett spel eller a vad som helst. 
Folk verkar ha åsikter på hur man ska "finna" kärlek och aa jag vet att dom kanske inte visar det rakt ut men jag vet att det förekommer mycket skitsnack bakom folks ryggar framför allt om dom har haffat en flickvän på nätet,
Min princip är ganska enkel, finner man riktig kärlek så gör man det och det spelar ingen roll om man fann den över ett 10 minuter långt samtal på en buss, om man finner den på nätet eller rent av bara finner den på det absolut sjukaste sättet.
Finner man riktig kärlek så är det de som räknas, att du fann den personen som gör din värld, som du skulle kunna göra vad som helst för helt enkelt personen som äger ditt hjärta.
Det spelar ingen som helst roll hur du fann det, de enda viktiga är att du fann det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0