Is it a gift or a curse?

Jag vet inte hur många det är som tänker på det jag säger i min blogg, om dom tycker att det är fruktansvärt bra sagt, dåligt eller bara aa jag vet inte ens. Jag har skrivit mycket tankar i min blogg genom dagarna och sorgligt nog så kan jag snart säga genom åren.
Då kommer vi till det centrala och det är just det där med tankar. Min bror sa en gång att man ska inte tänka så mycket för då blir man deprimerad. Det jag undrar är om det här med att kunna tänka så mycket kring livet och allt annat är en gåva eller en förbannelse.
På ett sätt är det underbart att kunna ta tag i dom stora frågorna och bara sväva iväg i sina egna tankar, som man senare kan berätta för folk som man ser beundras av en skarpsinnighet.
På samma gång är det ett rent helvete att komma till insikt om saker som inte är så bra i ens eget liv eller i världen i stort.

När jag faktiskt tänker efter så kanske jag inte blir typ hyper deprimerad över att tänka på dåliga saker kring mitt eget liv och så men det är faktiskt riktigt jobbigt att arbeta sig förbi dom sanningarna man inte vill se.
Det jobbiga är inte bara att jag tänker på dom stora sakerna i livet, utan jag ältar små sakerna och tänker på scenarior jag inte borde göra.

Livet handlar om att leva för tillfället, bara njuta av allting som finns runt omkring en och inte tänka på konsekvenserna, Det är någonting som jag väldigt sällan kan göra på grund av att det rör sig för mycket i mitt huvud och jag analyserar allting.
Jag tänker alltid på livet som något större än vardagen och händelserna runt omkring den, men problemet är att jag är ingen profet, jag är inte till för att få folk att komma till insikt. Jag är bara en person som är en i mängden som har vart med om lite mer än andra och därför ser mig själv som annorlunda.
Så jag undrar om den här förmågan till att se insikter i mitt och andras liv är en gåva eller en förbannelse, för just nu leder den ingen vart och jag önskar att jag inte hade förmågan att kunna tränga in på djupet för jag tror att allt hade vart lättare då.

Kommentarer
Postat av: minea

säger bara en sak jag älsakr din blogg, så underbart med någon som skriver om skaer som betyder något å inte om senaste festen dom va på eller vilka kläder dom ska ha på sig imorgon.

Riktigt härligt med nån som bara skriver tankar å känslor. keep going;)

2009-06-08 @ 20:57:19
Postat av: Tomtenissen på din bakgård

Du har faaan en grym blogg, du tar upp det som kretsar runt i folks huven på, och har hyperbra åsikter

Önskar det fanns flera seriösa bloggar som din :)

Tummen upp för dig faan

2009-06-08 @ 21:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0