Moving towards clarity

Ännu en dag i mitt nya liv som obunden, arbetslös och kanske mer vilsen än jag någonsin varit.
Konstigt nog så är inte den här tiden jobbig för att jag kan känna att det är ganska skönt att inte riktigt ha en plan i livet. Att inte ha en aning om hur min framtid kommer se ut för en gångs skull.

Det som kanske ändå är det konstigaste just nu är att även fast det här "egentligen" är ett vanligt sommarlov som jag bara har haft i några dagar så känns det här helt annorlunda. Jag vet inte om det har med mitt undermedvetna att göra men jag känner nu direkt vilka som kommer hänga kvar i mitt liv och vilka som kommer försvinna ganska smärtfritt.

Nu va det ju inte riktigt det här mitt inlägg skulle handla om men jag behövde beskriva den här känslan av obundenhet för att skapa förståelse kring mitt lilla fenomen. Jag har alltid sagt till mig själv och andra att jag inte drivs av vad andra tycker och att jag alltid gått min egna väg. Det har ju visserligen stämt men det har inte stämt till 100% för att det finns dagar då jag har suttit inne och haft ångest för att jag inte är ute och festar.

Men det jag har insett nu är att jag är verkligen ingen person som festar. Jag vet inte om det är för att jag har kommit till ett annat stadium i livet eller bara helt enkelt att jag inte är som alla andra. 
När jag verkligen tänkte efter på det där med festande så kom jag fram till följande: Folk är inte sig själva på fester så man kan inte bygga upp några riktiga relationer med folk, det absolut osexigaste som finns är fulla brudar, jag är inte ute efter ett one night stand utan ska jag träffa en brud så gör jag det inte för att ha sex utan för att kanske hitta en vän eller flickvän och till sist så just nu får jag inte dricka så då måste det verkligen va en brutalt bra fest för att de ska va kul så aa jag ska nog skita i att festa på ett bra jävla tag.

Som ni kanske ser så finns det en sak som lyser starkt i mina resonemang, jag är en person som bygger mitt liv för framtiden, jag lever helt enkelt inte för stunden.
Nu när man står mer på sina egna ben och inte ingår i en natur med massa olika människor som ska berätta sina händelser på helgerna så märker jag att det är lättare att faktiskt inse att jag inte behöver festa.
Jag tycker att det ganska tydligt visar på att även jag, den starka självständiga individen även påverkades av andra.

Livet just nu är faktiskt ganska bra just på grund av anledningen att jag rör mig mot klarhet över vem jag är och inte "bör" vara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag måste erkänna att jag beundrar din klarsynthet, och jag kan relatera till mycket du skriver. Keep up the good work!

2009-06-12 @ 15:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0