Sadness in the summer night

Nu sitter man här utan några problem alls egentligen men ändå så känner man att det är något som inte stämmer, någonting som saknas.
Sommaren står i full blom, solen börjar göra mer och mer säkra framträden om dagen, jag har bra vänner, familj, pengar att röra mig med aa som jag kan se det så borde jag njuta ordentligt av mitt liv just nu.
Problemet är bara att jag inte kan finna den där känslan när man känner, fan va jag älskar mitt liv just nu.

Det största problemet är nog att jag vet precis vad som krävs av mig för att jag ska finna den där känslan och det är inget problem att börja festa igen och börja umgås med mer tjejer och så ... förutom att jag inte orkar festa.
Det känns så konstigt att allting ska gå ut på att festa, för som jag ser det så är det de enda sättet man faktiskt kan träffa nytt folk på. Jag fattar inte varför det ska vara så, eftersom egentligen suger det att träffa nytt folk när man festar för att folk oftast inte är sig själva utan gör sig till.

Visst jag ska inte ljuga det kan va sjukt roligt att vara sig själv men anledningen till att jag hatar alkohol egentligen är för att det är så jävla oärligt. Alkohol tar ofta fram sidor ur människor som inte stämmer med verkligheten. Man hör i och för sig att många säger "jag tycker alkohol är bra för då får man se den riktiga sidan av folk" och det kanske är så att man får se en persons rätta sida när den är full men det är inte den "riktiga" sidan eftersom den riktiga sidan av folk är den dom visar mesta delen av sin tid i livet. Så om inte folk är fulla större delen av sitt liv så är inte den påverkade sidan den riktiga.

Jag kanske låter som en extremt lillgammal 19 åring just nu och jag är förmodligen det, men helt ärligt är det ingen annan som är trött på att det inte finns sätt att träffa nytt folk på när man är nykter?
Jag har väldigt svårt för att släppa in nya människor i mitt liv och verkligen binda mig vid dom, men samtidigt så får jag knappt ut någonting av ytliga konversationer för att dom ger mig ingenting i längden. Dom finns inte där när man behöver dom som mest utan dom glider med på en räkmacka när allt annat går som det ska.

Nu är det inte nya vänner jag söker eftersom jag är nöjd med dom jag har, men det är alltid kul att umgås med nytt skönt folk och lära sig av dom. Fast det jag känner som saknas är en riktigt bra flickvän och inte för att jag vill ha någon bara för att just ha någon. Utan jag vill ha en flickvän för jag är trött på alla dom korta, ytliga relationerna som bara mesta dels går ut på sex.

Jag kanske är den enda personen i världen som tänker såhär vid 19 års ålder men jag vill inte ha något one night stand för been there, done that. Visst jag förväntar mig inte att hitta min framtida fru nu när jag är 19 år men jag vill i alla fall ha något seriöst förhållande. Där jag kan ha utbyte med min flickvän och där jag får ut någonting av det.

Det gäller bara att hitta en tjej som man faller för och har samma värderingar när det kommer till ett förhållande men det är lättare sagt än gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0