Festa, festa och aa festa

Festa, festa och aa festa det är ju typ det enda man hör om idag när man frågar "aa men vad händer i helgen då?"
Det är lite som att man nästan måste festa för annars så är man ingen eller kanske mer att det är festa eller inget.
Jag kommer ihåg att jag sa att jag tyckte det va patetiskt med folk som söp varje helg till min polare och han svara aa men vad finns det mer att göra då?
Det var då jag insåg vilken jävla sjuk bild folk har av samhället idag för när jag tänkte efter så hör man nästan bara att folk ska festa. Har dom inte hittat en fest så är dom hemma själva eller i enstaka fall så kanske dom ska typ till landet med familjen.

Så satt jag och snacka med farsan lite och jämförde mitt liv med hans liv när han va i min ålder.
Då sa jag som det är idag att de är fest eller så är du hemma och tittar på film typ och han bara skratta åt mig. Han sa själv att visst festade man när jag va ung men vi gjorde mycket annat också. Man gick på bio, man hade brädspelskvällar, spelade fotboll/hockey beroende på årstid. Dom här grejerna som typ brädspelskväll har en väldigt töntig syn på sig idag och jag tror helt ärligt inte att de förekommer för de är "vuxenpoäng" på det.

Det måste nästan va så då att festa är en modegrej just nu och har vart det ett tag.
Så då kommer vi till min fundering och kommentera gärna och helt ärligt nu, festar ni verkligen för att ni tycker att det är skit roligt eller festar ni för att de e lite roligt men mest för att man "ska" festa?

Kommentarer
Postat av: Natta

sant som du skriver att festa är en mode grej, men jag festar inte för att man "måste" festa eller att glo på tv hemma och inte göra nånting. nej jag festar för att ha roligt med mina vänner och träffa lite nytt folk, och jag går inte ut varje helg det blir mer när man känner för det och när det finns tid och pengar och rätt folk att gå ut med ;)

2009-03-21 @ 00:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0