Leta eller skapa problem kommer inte hjälpa dig

Jag är en person som nog omedvetet skapar eller letar efter problem i mitt liv, typ någonting som jag kan må lite dåligt över. Det finns alltid någonting som jag hänger upp mig på även fast det är värsta skitsaken.
Det är förmodligen fler personer som är likadana som mig och tro mig ni tjänar ingenting på det. Tillexempel kan folk göra värsta grejen av att dom har prov eller så och det jag inte fattar (detta inkluderar även mig själv) är varför man gör det.
Man måste börja inse att vissa saker blir inte bättre eller lättare bara för att man får ångest över dom.

Jag vet själv varför jag funkar så som person, det har att göra med att jag har haft mycket problem i livet och det har fått mig att vara van vid det. Det är nästan så att det känns tomt utan problem, nästan som någonting är fel och det gör att jag söker problem för att återställa balansen.
Jag inser nu att det bara gör det värre för mig och att jag mår sämre så från och med nu ska jag försöka se allt med mindre problem för jag tror att det kommer bli bättre.
Försök du med!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Så sant som det är sagt! Även om det låtr konstigt, så blir det ju någon form av trygghet att ha problem runt omkring sig, om man är van vid det. Klart att man blir lite förvirrad när allt plötsligt blir bra igen.. Kul att du håller dig så positiv! Ha det bra =)

2009-04-03 @ 08:46:28
URL: http://jyx.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra sagt..det du skriver är sant och bra. Alltid roligt med en blogg som inte skriver om mode eller nått annat skit. Du skriver verkligen bra saker hoppas andra får upp ögonen för din blogg =P

2009-04-28 @ 22:25:51
URL: http://allmessedup.blogg.se/
Postat av: Johanna

Bra sagt..det du skriver är sant och bra. Alltid roligt med en blogg som inte skriver om mode eller nått annat skit. Du skriver verkligen bra saker hoppas andra får upp ögonen för din blogg =P

2009-04-28 @ 22:26:31
URL: http://allmessedup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0