Chasing a dream

Jag brukar ju som vanligt tänka väldigt ofta på hur livet ser ut i allmänhet, liksom på något sett lista ut den där koden till det perfekta livet men jag tror inte jag kommer lyckas med det.
Jag var i alla fall ute på landet i helgen och bara gick på en väg med lite skön musik och började falla in i mina tankar.

Det är ofta så att livet är en väg och att man jagar någonting, en dröm eller ett mål i livet, det enda problemet är att dom flesta personerna aldrig ens får en glimt av mållinjen.
Det som händer är då att dom stannar upp någonstans längsvägen och antingen nöjer sig med det som har hänt eller så blir dom förkrossade.
Jag tror att skillnaden på en lycklig människa och en olycklig är att den lyckliga människan jagar ett mål medans den andra jagar en dröm. Då kan man ju fråga sig vad skillnaden är.

Skillnaden på en dröm och ett mål är att ett mål är någonting som du vet inom dig att du kan klara, du vet att om du bara vill så kommer du komma dit. En dröm däremot är någonting du mer vill klara men inte är helt kapabel till, utan du behöver hjälp utifrån. Det finns ju också verkliga drömmar och overkliga drömmar för vissa saker kan ingen hjälpa dig med medans dom kan göra det med andra.

Det finns också andra saker som jag tror gör en drömmare olyckligare än en person som inte söker drömmar. Drömmande är en fråga om kontroll över att kunna styra hoppet. Det finns pessimister som mig, jag ger alltid upp mina drömmar för att jag tycker på något sätt att det är lättare att ha gett upp en dröm än att den har gått sönder. Sen finns det alltid dom som är för optimistiska och tror så mycket på sina drömmar att dom mer lever i en drömvärld. Jag kan inte säga vilken som är bäst för att jag tror att även fast de verkar va någon som gör en lycklig så tror jag att båda parterna är lika olyckliga.

Så frågan är om jag ska våga jaga min dröm hela vägen eller om jag ska va på den säkra sidan och bara klara av mina mål?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0