Kärlek är inte alltid svaret

Sitter här och lyssnar på en låt som får slutet av 9an att bara flyga tillbaka till mig i mina tankar. Låten heter Last Summer av Lost Prophets och det va något fullkomligt magiskt med den våren som jag inte kan sätta fingret på.
Jag kan inte komma på en speciell tjej som gjorde mitt liv magiskt i det där tillfället eller någonting annat, det ända jag kommer ihåg är att jag mådde så jävla bra under den där resan som vi gjorde med klassen när jag "hittade" den här låten.

Just nu känner jag en tomhet inom mig och jag vet precis vad det beror på, det var för att jag gillade en person mer än vad jag trodde va möjligt men fick inte det besvarat så dom känslorna flög iväg. Fast det är inte min tomhet på grund av kärlek som jag ska sitta och prata om eller aa skriva om idag. Folk brukar ofta känna sig ensamma här i världen och det är absolut inget fel med det för jag kan lova att alla gör det ibland.

Problemet med ensamhet är att man bara tror att det finns en lösning på det, man tror att man saknar NÅGON när man egentligen faktiskt bara saknar NÅGOT. Det kanske låter väldigt simpelt men det är för att det är precis så simpelt. Ensamhet är bara en brist på uppskattning, ensamhet är egentligen bara en saknad av en utfyllnad. Anledningen till att man tror att det är någon som saknas är för att det är mycket lättare att se uppskattning i någon än i något.

Det svåra med uppskattning i alla fall från min synvinkel är att man inte uppskattar saker förän det är försent. Det är ofta så att jag tycker att jag hade allt i mina händer när jag ser tillbaka på mitt förflutna. Jag kanske återkommer till det väldigt ofta men för varje dag som går så inser jag att man måste ta vara på livet för vad man har. Man måste lära sig att uppskatta en vacker dag som denna för det finns inget underbarare än en vår i blom. Det finns inget underbarare än att vara riktigt nykär även fast man inte vet hur den andra personen kanske känner likadant.

Sluta ta magiska ögonblick förgivet och ta vara på dom istället, samma sak med vardagen hitta magin för den finns där även fast ni kanske inte sett den. Ta vara på den för då kommer du se att kärleken är inte svaret på ensamheten det är bara ett av dom magiska undren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0