Olycka är en bieffekt av jämställdhet

Hett ämne i dagens samhälle är att unga är friska men ändå deprimerade, men det är inte bara unga som är deprimerade utan människor i sin helhet är depp idag.
Man kan undra hur detta har kommit sig att en helt nation har blivit så deprimerad. 

Jag tror personligen att allting handlar om jämställdhet mellan samhällsklasser och kön. Det är bara inse att människor är kapabla till olika saker, dom är olika smarta, olika starka, människor är helt enkelt olika. 
Konstigt nog så har samhället lyckats genomföra att samhällsklasserna ska minska och att rollen mellan könen ska minska.
Visst jag tycker att en kille och en tjej som utför samma arbete lika bra ska ha lika lön om dom har jobbat ungefär lika länge. Fast det är inte det som har skapat olycka.
Olyckan kommer sig av att vi har fått varandra att tro att vi är exakt lika bra som alla andra även fast det är en lögn.
Det finns folk som är smarta och framgångsrika som därav blir rika och det finns folk som kommer sitta i kassan på ica eller något för dom kan inte ta sig längre.

Jag tror att anledningen till att man är deprimerad idag är för att man inte kan finna sig i dom situationerna man hamnar i för att folk har fått en att tro att man kan bättre även fast man inte kan det.
Det är framför allt det som jag tror är den stora skillnaden i dagens samhälle jämfört med förr, visst att man kanske inte alltid va nöjd förr i tiden men samtidigt så insåg man att "det här är mitt liv, det är bara göra de bästa av det".

Vi har tyvärr inte fått lära oss att ta smällarna från början för att vi har fått växa upp i en värld av rosa bomullsmoln där allt är möjligt. Det som händer då är att vi hinner bygga en uppfattning ja, till och med ett liv på den här uppväxten så när verkligheten slår till och förstör hela din värld står du där vilsen och deprimerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0