Socialt skadad av mitt umgänge

Hade en ganska het konvo igår på msn och en tjej sa att jag va självupptagen. Först va jag bara så brutalt lack på henne så tyckte bara att hon var dum i huvet, men sen när jag hade lugnat mig och tänkte på det hon sa så hade hon faktiskt rätt. Ofta är det så i en konversation att det jag säger handlar om att få mig i bättre ställning, antingen någonting jag har gjort eller någonting som kan kopplas till mig och göra mig bättre.

Som den lilla tänkaren jag är så börjar jag självklart gräva ner mig i vart upphovet till det här problemet ligger.
Det tog inte så lång tid innan jag fann problemet, men anmärkningsvärt är att för en gångs skull så tänkte jag inte ut det utan mer la märke till det. Det kom i sån extrem kontrast, för precis när hon hade sagt att jag va självupptagen så började min kompis skryta om vad som hade hänt han på skivan utan att jag ens hade frågat honom . Då kom ju min lilla uppenbarelse, jag insåg att skillnaden på att berätta om upplevelser och skryt är att skryt är någonting man lägger in i en konversation för att hävda sig och att berätta om upplevelser är att man återger någonting som har hänt på förfrågan av någon annan.

Jag är helt enkelt skadad av mitt umgänge, men bara för att saker har en anledning så gör det inte min självupptagenhet mer okej, snarare tvärtom. Har man blivit varse sitt problem och inte tar tag i det så är det värre än om man är omedveten om sitt problem.
Så från och med idag ska jag tänka på att vara mindre självupptagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0