Att vara en del av ett historiskt ögonblick innan det ägt rum

Japp idag smäller det major! Det har säkert inte undgått någon att den förmodligen största matchen i allsvenskans historia äger rum idag. Som den gnagaren man är så är det självklart att jag inte är oberörd och därför måste jag också lämna ett litet avtryck denna dag.


Jag tänker inte sitta och spekulera om vem som vinner och varför dom gör det för det tror jag att det finns gått om personer som gör. Det finns egentligen ingen anledning i att spekulera i det för det är fotboll och jag säger som Zlatan "the ball is around, anything can happen". Det är inte grammatiks rätt någonstans men det är ändå riktigt skönt sagt.

Det jag tänker ta upp är just det här att vara en del av ett historiskt ögonblick innan det ens ägt rum.
Jag kommer komma ihåg hur jag kände när slutsignalen ljöd om 10 år osv om AIK eller IFK vinner. Jag kommer komma ihåg vad jag gjorde den här dagen för att jag vet att det är en historisk dag så allt jag gör kommer läggas på minnet.

Inlägget är skrivet före matchen men publiceringen blev cp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0