Detaljerna är det destruktiva i förhållanden, men samtidigt det konstruktiva

Man kan ha gått igenom eld och vatten, genom himmel och helvete man kan helt enkelt gått igenom i stort sätt allting som går att gå igenom i ett förhållande. Det spelar ändå ingen roll i slutändan för vad ditt förhållande kommer avgöras på är hur du hanterar detaljerna. Säger du hej då älskling varje gång ni skills åt, börjar du le varje gång du ser henne? Blir du ledsen när ni bråkar? Det är dom grejerna allting kommer falla på i slutändan.

Jag har haft en person i mitt liv i två år nu, kanske lite mer och tro mig när jag säger det jag har fått gå igenom mycket. Det är säkert saker som folk hade fått vanligt folk att fly fältet åtskilliga gånger. Men det här jag har gått igenom och stöttat henne med i över två år spelar ingen roll för att jag beter mig på ett speciellt sätt när allting går mindre bra.

Jag som människa försöker så lite jag kan att faktiskt gräva ner mig i händelser som berör mina känslor på ett negativt sätt. Om en tjej dumpar mig så tänker jag aa men fuck henne det va inte menat och bli något så hon kan suga. Klart att jag blir ledsen innerst inne för det är aldrig kul och inte få någon man absolut ville ha, det tror jag alla håller med om. Jag väljer bara att inte gräva ner mig i det, jag väljer bara att bry mig så lite som möjligt för att må så bra som möjligt.
Det sjuka är att det är med det här beteendet allting avgörs, det är inte helheten som spelar roll liksom att jag faktiskt vart den som funnits där och ställt upp hela tiden. Nej nej det är dom här små skit sakerna som man gör mig till den jag är och som jag har förklarat hundra gånger varför jag blir så.

Jag tycker personligen att detaljer är viktiga i ett förhållande för det är det som gör ett förhållande till det lilla extra men det ska inte va det som avgör ett förhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0