Lärdomen av att se dig själv i en annan person

Man får ganska ofta kritik av folk när man visar dåliga sidor. Ibland så vet du ju själv att du har en del dåliga sidor men man helt enkelt skiter i att bry sig om vad andra tycker. Det finns däremot sidor som man har som man inte riktigt inser eller förstår hur dåliga dom är i andras ögon. Att säga att det är direkt dåligt kanske låter hårt men vissa sidor som man har är faktiskt direkt dåliga.

Det brukar vara svårt att folk och lyssna på kritik, framför allt mig. Jag såg sidor i en person som jag blev så sjukt irriterad på och det va då det slog mig, det är precis sådär jag beter mig! Jag förstår varför många har blivit så fruktansvärt irriterad på mig när jag hållit på som hon gjorde mot mig. Det handlade inte om att hon tog en dålig sida från mig och betedde sig så själv utan det va så att hon bara beter sig lika dant.
Det är fruktansvärt lärorikt att verkligen uppleva en dålig sida av sig själv från en annan person för det får en och inse att man måste ändra på sig, det är i alla fall vad jag ska göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0