See the world through the eyes of a child

Torsdagen den 19e november 2009 gryningen ligger runt hörnet för att förbereda ännu en dag i människors liv. Tidiga morgontimmar är nog min absoluta favorit stund på hela dagen. Det är som att någonting magiskt ligger i luften. Som att ett högre väsen försöker tala till mig för att säga hur livet ska vara, fridfullt och bekymmers fritt.
Den här dagen är förmodligen en dag som aldrig kommer göra ett avtryck i historieböckerna. Den kommer antagligen vara som dom flesta andra dagar men dock är det en sak som kan skilja den här dagen från andra.

 Det jag kommer berätta nu är något som garanterat kommer förändra mitt liv och min syn på livet och förhoppningsvis några av era liv. Jag låg och försökte varva ner med min musik som jag alltid gör, man börjar tänka på vänner, kärlek, jobb och allt annat som livet innehåller. Man ställer sig själv frågan är det här det enda som livet handlar om? Om det är det enda vad är det då det verkligen går ut på egentligen (jag vet att jag har spånat och gett svar på frågan innan). Det finns många definitioner på meningen med livet och liksom hur man ska uppnå det och bla bla bla men jag tror jag har hittat något som verkligen kan förändra den här gången.

Kommer ni ihåg sommarlov när ni var små? Eller kanske när ni lekte med eran bästa kompis någonstans, jag gör. Jag minns min barndom väldigt väl och jag måste säga att jag absolut älskade den. Nu pratar jag inte bara om när man va 4 år och allting va så himla bekymmerslöst för mitt liv har aldrig vart bekymmerslöst. Jag hade mer problem som barn än vad jag har nu men ändå mådde jag bättre på den tiden och hur förklarar man det?
Det är väldigt enkelt, skillnaden på nu och då är sättet jag såg saker på. Somrarna fyllda med solsken när jag och brorsorna sprang runt och spelade fotboll från att vi vakna till att vi gick och la oss. Somrarna va som bra dröm fast verklighet. Det var precis samma sak med resorna vi gjorde, eller när man lekte med kompisar allting liksom försvann för en stund.
Det fanns verkligen ingenting som störde en man njöt och kände lycka till 100%
Jag har alltid sagt att man ska ta itu med sina problem och det håller jag fast vid men man måste kunna hitta tillfällen då man kan släppa dom för stunden. Vi måste lära oss att se dom speciella tillfällena i livet som vi gjorde när vi va barn för det är dom minnena som får mig att sakna min barndom.
Vi hade svåra dagar som barn vissa mer än andra men osv hur dåligt vi än hade det kunde vi fortfarande skina mer än solen vissa stunder. 
Hitta denna lycka i mer än bara kärlek, nästa gång ni drar en roadtrip med grabbarna se det som ni skulle gjort om ni va barn hur magiskt det faktiskt egentligen är.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå vad söt du är gubben tycker om allt du skriver

2009-11-21 @ 01:31:34
Postat av: andreas

är du bög eller? skriver om dina känslor?

2009-11-21 @ 01:33:53
Postat av: wiaken

vafan leker du andres din jävla horunge, hatar såna som dig

2009-11-23 @ 01:35:22
Postat av: Anabelhearts

Vilka kommentarer du får då. Andreas har inget bakom pannbenet. Du är bäst babe <3

2009-11-23 @ 06:19:03
URL: http://anabelhearts.blogg.se/
Postat av: barbod

haha wiaken lägger OG

2009-12-04 @ 23:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0