2 typer av människor

Ibland har folk undrat hur jag kan komma på så mycket saker att skriva om och jag kan hålla med om att det har blivit en del genom åren. Det är ju inte så att jag sitter på min tänkesten och försöker komma på saker utan det är oftast något som slår mig under dagen eller bara rent av när jag sitter vid datan.
Den insikten jag har kommit fram till idag är att världen endast består av två typer av människor ur ett visst perspektiv. Det finns personer som påverkas av det negativa och det finns personer som påverkas av det posetiva. Båda personerna fungerar exakt likadant enda skillnaden är att dom är varandras motsatser.
En negativ person tar så klart åt sig av positiva saker men inte alls på samma sätt som negativa. Om man säger en komplimang till en person som tar åt sig av negativa saker så tar han åt sig den ganska kort stund och kanske blir glad för stunden eller eventuellt dagen. Han bryr sig alltså i stort sätt inte om dom positiva sakerna runt om honom. Säger man en förlämpar man däremot den här personen så kan det sänka honom i flera veckors tid. Det kan till och med definiera han som person en lång tid framöver.
En positiv person fungerar på precis motsatt sätt de vill säga att han tar självklart åt sig en del av negativa saker men lägger inte så stor vikt i det vilket gör att det negativa ganska fort blir bortglömt. Däremot om han ser, hör eller känner något positivt så lägger han väldigt stor vikt i det. Det här leder ju då självklart till att han mår väldigt bra som människa.
Det är på grund av detta som det finns människor som mår bättre än andra människor även fast dom egentligen har det värre. Dom väljer och se det bra i deras liv och se magin istället för att se misären. Jag kan nästan lova att hade alla haft en positiv syn på livet så hade vi haft fred på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0